הידעת?עובדות מעניינות אודות אספרגוס

קיימים שלושה זני אספרגוס עיקריים: ירוק, לבן וסגול. הירוק צר יותר וטעמיו עזים. הלבן שמנמן ועדין.
ערכו הקלורי של האספרגוס הוא כ 24 קלוריות ל 100 גרם. האספרגוס קיבל את שמו מחומצת האמינו "אספרגין" המצויה בכמות רבה באספרגוס.

האספרגוס הירוק גדל בר ברוב ארצות הים התיכון, כולל בישראל, ולפעמים מוצאים אותו בשווקים בצורתו הפראית, ארוז בצרורות. האספרגוס הפראי דק וטעים, ומי שמצליח למצוא אותו -הרוויח.

כך או כך, לא משנה איך אוכלים אספרגוס - אפוי, בסלט או ברוטב - תמיד יש לבשל אותו תחילה במים.

מס' עובדות מעניינות על האספרגוס
האספרגוס מכיל 24 קלוריות ל100 גר' הוא נטול שמון ונטול כולסטרול.

אכילת אספרגוס יכולה לסייע במקרים של סוכרת והשמנת יתר. האספרגוס מכיל פחמימות תסיסות המפעילות ומשחררות במעיים הורמונים המפחיתים את התיאבון. בנוסף לכך האספרגוס משפר את הרגישות לאינסולין וכתוצאה מכך גורם לויסות טוב יותר של הגלוקוז. כמו כן האספרגוס מכיל נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים המסייעים במקרים אלו.

האספרגוס מכיל ורוטין המחזק את קירות נימי הדם וגלוטטיון שהוא חומר נוגד חימצון חזק הלוחם בסרטן.

האספרגוס משתן , מוריד לחץ דם , טוב לחולי סכרת , מחלות לב , דלקות פרקים ומחזק את מע' הרבייה הנשית.

מחקר חדש מצא שחומצת האמינו והמינרלים שבאספרגוס עשויים להקל על האנגאובר (חמרמרת)ולהגן על תאי הכבד מפני הרעלנים שבאלכוהול

האספרגוס הוא מקור מצויין לחומצה פולית , אשלגן , סיבים תזונתיים , ויטמין B6  , ויטמין A  , ויטמין C , ותיאמין ולכן מומלץ לנשים בהריון. 

עפ"י מדענים מאוניברסיטת ג'ורג'יה צמח האספרגוס נמצא כצח "מטהר אוויר" המפחית את רמת זיהום האוויר בחדר , סופח כימיקלים מזיקים , משפר את התפוקה בעבודה ואף מפחית את הלחץ הנפשי. מומלץ לקנות עציץ עם צמח אספרגוס ולשים בבית .